Morbus Osgood-Schlatter

Upala na mestu pripoja ligamenta patele

Morbus Osgood Schlatter ili Ozgud-Šlaterova bolest je jedan od problema sa zglobom kolena. Reč je o upali na mestu prirpoja ligamenata patele koja je i uzrok za pojavu bola u zglobu kolena. Ovaj problem se najčešće javlja kod osoba mlađih od 18 godina i to kao posledica ponovljenih povreda koje je izvršila tetiva natkolenog mišića ali i nesrazmera između mekih tkiva i rasta kostiju, tako da dolazi do većeg dejstva tetiva na mesto pripajanja kostiju. U većoj opasnosti od nastanka ovog problema su sportisti, ali i dečaci starosti 12-13 godina, koji su u periodu intenzivnog rasta.

Pacijenti se žale na bol u predelu zgloba kolena i to kada ispruže nogu. Bol je izraženiji kada se penju ili silaze niz stepenice, trče, kleče ili skaču. Često se javlja i crvenilo na bolnom mestu, a u regiji ispod zgloba kolena može da se napipa i tvrdina uz pojavu otoka. Kada su pacijenti manje fizički aktivni, simptomi su manji.

Lekar obavlja pregled upaljenog mesta i zahteva rendgenski snimak zgloba kolena u dve projekcije. Neophodna je i magnetna rezonanca.

U periodu lečenja, pacijent ne sme da miruje u potpunosti. Može se primeniti steznik za koleno, ali osoba može nastaviti sa bavljenjem sportom. Kako ovaj zdravstveni problem imaju često deca, roditeljima se savetuje da ne brinu i da deca nastave sa sportskim aktivnostima, već ih moraju dozirati u odnosu na svoje zdravstveno stanje i fizičke mogućnosti. U procesu lečenja, koriste se anti-inflamatorni lekovi, led i analgetske masti kako bi se smanjili otok i bol. Od velikog značaja je i fizikalna terapija, ali i rad na jačanju mišića kvadricepsa.